جديدترين معجزه قران 6

جديد ترين معجزه قرآن

جديدترين معجزه قران 6

۴۵ بازديد

 

در سوره ي (53 )سوره النجم مطرح شده است كه : خداوند به حال شما بندگان آگاه تر هستند، زيرا ايشان شما را از خاك زمين آفريده و هنگاميكه در رحم مادران جننين بوديد را به ياد آوريد و خود ستائي و تكذيب نكنيد خداوند كه آفريننده هستند به حال هركه متقي است داناتر هستند (32)

 ( بيان مستقيم كه از خاك زمين خلق شده ايد همه انسانها، و انسان مرده تبديل به خاك زمين ميشود و بايد باز بعد از مرگ در دنيا زنده شود كه به او عنوان شود كه از خاك زمين زنده شده اي و چگونگي زنده شدن اينگونه است ، هنگاميكه  در رحم مادر جنين بوديد روح شما در حدود چهار ماهگي براي شما فرستاده شد و زنده در جسم شديد پس تكذيب نكنيد.

و هم خداوند خلق را بميراند و دوباره زنده فرمايد (44)

خداوند خلق را بميراند يعني روح كه نميميرد روح بايد به جسم فرستاده شده باشد تا زنده شده باشد تا خلق بميرد و باز زنده فرمايد يعني پس از مرگ در جسم و تبديل شدن جسم به خاك باز زنده فرمايد.

و خداوند خلق را جفت نر و ماده آفريده است (45)

و خداوند چگونه خلق را پس از مرگ ، باز زنده گرداند ، با جفت نر و ماده براي جنين و فرستادن روح كه جنين را بياد آوريد،

در مورد خلق از خاك بوجود آمده و باز زنده فرمايد كامل توضيح داد.

پس به كدام يك از نعمتهاي پروردگارت جدال و انكار و تكذيب خواهي كرد (55)

آيا از اين سخن تعجب ميكنيد (59)

و براي آن مي خنديد  (60)

واي بشر نادان شما سخت غافليد (61)

در سوره ي  (52) سوره الطور مطرح شده است كه : مي گويند او قرآن را از پيش خود فرا بافته است بلكه آنها ايمان نمي آورند (33)

پس اگر راست ميگويند آنها هم كلامي مانند قرآن يعني كلام جديد از قرآن كه با عدالت خداوند تأييد شده باشد بياورند البته كه نميتوانند چون قرآن را خدا محفوظ نگاه داشته است پس عجله نكنيد (34)

آيا اين خلق خود از نيستي صرف به هستي آمدند و ما خلقشان نكرديم (خاك و نطفه و زنده شدن)

يا خودشان، خود را خلق كردند يا آسمان و زمين را ، بلكه اين مردم به يقين خدا را نشناختند (36)

(و در خلقت خداوند و توانايي ايشان تفكر نمي كنند)

 آيا گنجهاي رحمت و علم پروردگار نزد آنهاست (يا فقط تكذيب كردن بي اساس را قدرت دارند) (37)

 اگر چنين است كه قدرتي دارند آنچه كه ميفهمند را با حجت روشن قرآن بياورند (38)

اگر اين كافران سقوط قطره اي از آسمان را به چشم ببينند ، باز خواهند گفت اين پاره ابر متراكم است (44)

( اينقدر بي معرفت هستند كه نمي گويند خالق آب كيست ، خالق باران كيست ، خالق ابر كيست ، خالق با خلق آب چه نعمتهايي را عطا فرمودند فقط ميگويند بخار آب متراكم شد باران آمد و اشاره به آب منظور غير مستقيم عنوان كردن آب نطفه است پس از عنوان كردند آيا اين خلق خود از نيستي به وجود آمدند و اشاره به آب يعني خداوند آنها را از آب نطفه خلق كرده است و در اين اشاره توضيح سند دار بودن اين معجزه يعني زنده شدن پس از مرگ تا قبل از قيامت با آب نطفه است

يعني تاييد معجزه

در سوره ي (51) سوره الذاريات مطرح شده است كه : قسم به نفس بادهاي عالم كه نيكو بپراكنند ابرها را (1)

 قسم به ابرها كه بار سنگين باران را به امر حق به دوش ميكشند (2)

قسم به كشتيها كه آسان بر روي آب روان ميشوند (3)

 قسم به (بخار آب يا اكسيژن) فرشتگان در زمين كه كار جهانيان را قسمت ميكنند (4)

(كه ما هر موجودي را در زمين از آب خلق كرديم)

 قسم به اينان كه آنچه رسولان به شما وعده دادند همه صدق و حقيقت است (5)

 و البته دين درست واقع خواهد شد (6)

 قسم به آسمان كه در آن راهها بسيار هستند (7)(معني بسيار آيات)

 كه شما مردم نادان در اختلاف كلام بازمانديد (8)

(تفاوت در معني و چند معني براي يك آيه)

از اين قرآن هركه شايسته ي فهم آن نبود هم آخر رو گردان خواهد شد (9)

 كشته باد و نابود آنكه دروغ بندد به آيات خالق مطلق (10)

 آنانكه در غفلت زيستند باز مي پرسند كه پس اين روز جزا قيامت كي خواهد بود (12)( هر جسمي كه ميميرد حسابش را در برزخ حساب ميكنند يعني قيامتش در آن جسم حساب شد تا زماني برسد كه مقام روح در پايان كار دنيا حساب شود و قيامت براي جسمها لحظه مرگ است و براي روحها وقتي كه در صور دميده شود

حضرت محمد (ص)ميفرمايند وقتي كسي ميميرد قيامتش برپا ميشود

(و اگر متوجه توضيح بنده شويد روز قيامت را هم بهتر درك ميكنيد )

 

در برزخ روح منكر حق با حالت پشيماني ميگويد خدايا باز به ما فرصت بده چون قيامت نشده است ما جاهل بوديم به چشم ديديم و به گوش گرفتيم )

 و در روي زمين براي اهل يقين نشانه قدرت الهي (اين زنده شدن) پديدار است (20)

 و هم در نفسهاي خود شما مردم ،آيا در خود به چشم بصيرت نمينگريد (21)

و روزي شما يعني بخشش خداوند با همه ي وعده ها كه به شما دادند در آسمان است (22)

 پس به خداي آسمان و زمين قسم كه اين زندگي پس از مرگ در دنيا و حتي قبل از قيامت هم به مانند صحبتي كه شما آدميان با يكديگر ميكنيد حق و حقيقت است (23)

و زمين را بگسترديم و چه نيكو مهدي بگسترديم (48)

(جايي براي زندگي پس از مرگ و امتحان شدن كه عالم غيب زير سوال نرود)

 و از هر چيز دو نوع بيافريديم تا مگر متذكر حكمت خدا شويد (49)

جفت نر و ماده براي زنده شدن جنين و آماده شدن براي فرستادن روح)

آري عجله نكنيد (59)

 واي بر آنانكه كافر شدند از آن روز سختي كه رسولان به آنها وعده ميدهند(60)  

 

 

لطفا به زنده شدن پس از مرگ 6 توجه بفرما ئيد

 

 

 

 

 

بنام خداوند بخشاينده و مهربان

 

 

 

در سوره 50 سوره ق مطرح شده است كه : قسم به قرآن عظيم كه داراي معجزه و حقايق مطرح نشده است كه تكذيب كنندگان نادان ميگويند اين بسيار چيز عجيبي است (2)

آيا ما پس از آنكه مرديم ويكسر خاك شديم اين بازگشت (به دنيا و يا براي قيامت) بسيار بعيد است (3)

 ما به آنچه برروي زمين از آنها بكاهد(بميرند) كاملا آگاه هستيم و كتاب لوح محفوظ دست ماست (4)

 آيا منكران حق و عدالت و توانايي خداوند  ، آسمان بازگردنده را برفراز خود بر نمينگرند كه ما چگونه بناي محكم اساس نموده ايم و آنرا به زيور ستارگان رخشان باز گردنده آراسته ايم و هيچ شكا ف و خلل در آن راه ندارد (6)

 و زمين را نمي نگرند كه آنرا بگسترديم و در آن هرنوع گياه با طراوت برويانيديم (7)

(منظور از بسيار بعيد است بازگشت پس از مرگ اشاره به بازگشت در دنيا هم دارد چون مطرح شده زمين ، گياهان، آسمان ، ستارگان، آب ،درختان ميوه و زنده كردن زمين پس از مرگ و شما را هم همينگونه پس از مرگ زنده ميكنيم با آب ، اشاره غير مستقيم)

 و ما از آسمان آب با بركت نازل كرديم و باغهاي ميوه ، از كشت حبوبات برويانيديم (9)

 و نيز خرما كه ميوه ي آن به نظم روي هم چيده شده است برانگيختيم (10)(حساب كتاب شمارش جسمها درست است به نظم)

 و با آب باران زمين مرده را پس از مرگ زنده ساختيم همچنين شما هم پس از مرگ سر از خاك بيرون مي آوريد(12)

 (ما پس از مرگ همانند گياهان با آب زنده ميشويم و روح ما در جسمي جديد به دنيا مي آيد و اينگونه سر از خاك در مي آوريم وگرنه لازم نيست كه همان استخوانها  ي مرده برايشان روح فرستاده شود و در قبل از قيامت هيچ دليل عادلانه اي وجود ندارد كه كسي كه جسمش مرد و تبديل به خاك شد باز همان جسم زنده شود(رجعت يا ظهور) و همانطور كه خداوند در قرآن ميفرمايند با آب مرده را زنده ميكنند و با اشاره به زنده شدن پس از مرگ گياهان در دنيا به صورت مختلف در آيات، به صورت غير مستقسم اشاره به اين معجزه دارند و شباهت انسان با گياه

 و با اشاره به خلقتهاي با عظمت، اشاره به بسيار آسان بودن اين زنده شدن پس از مرگ در دنيا دارند

و روح را در گياهان به صورت بخار آب ميفرستند تا وقتي كه بميرد و بخار آبش خشك شود و گياه خشك شود انسان هم بعد از مرگ بخار آب روحش از بدن در دنيا جدا شده و خشك ميشود و از طريق تنفس بخار آب باعث زنده ماندن ميشود بخار آب باعث بازگشت داده شدن باران و لايه هاي ديگر زمين ، نور ، راديو ، راديواكتيو و غيره ميشود همانطور كه آب هوشمند است بخار آب هم هوشمند است در واقع بخار آب زنده است و باعث زندگي ميشود ولي ديده نميشود در هوا، و ارتباطات روحي را به وجود مي آورد و ارتباطات راديويي در دنيا به وسيله بخار آب است و اگر بخار آب نباشد ارتباطي در فضا نيست همانطور كه موج آب نشانه است موج بخار آب هم نشانه است همانطور كه آب برق را منتشر ميكند بخار آب امواج را منتشر ميكند و اگر دعا كنيد حالت آب در آن سوي كره زمين تغيير ميكند و اين بخار آب است كه همه را به هم مربوط كرده و باز ميگرداند و روح انسان در دنيا بخار آب است و بعد از آن تبديل به نور ميشود و بازگشت هر چيزي در طبيعت اشاره به بازگشت و زنده پس از مرده شدن دارد، از خاك خلق شدن با آب)

 

 آيا در اولين بار كه آفرينش را از نيستي صرف به هستي آورديم(از آب) هيچ درمانديم ، بلكه اين منكران در شك و ترديد از خلقت شدن از نو در معاد هستند ( منكران از خلقت شدن دوباره با آب نطفه در شك و ترديد هستند) (15)

 و ما انسان را خلق كرده ايم و از وسوسه ها و انديشه هاي نفس او كاملا آگاهيم(افكاري كه همانند گيرنده مي گيرد ) و ما از رگ گردن او به او نزديكتريم (16)

 هنگام بيهوشي و سختي مرگ به حق فرا رسيد آري همان مرگي بود كه از آن دوري ميكرديد (19) (و در مرگ راز امتحان شدن وجود دارد)

آنگاه كه در صور بدمند اين است روز وعده گاه خلق (20)

 و هر نفسي را فرشته اي براي حساب اعمال كلي يك روح به محشر كشاند و فرشته اي بر نيك و بدي اش گواهي ميدهد (21)

 تا آنكه ما پرده از كار تو برانداختيم و چشم بصيرتت بيناتر گردد (22) و قرين تو به تو ميگويد اين همان است كه نزد من محفوظ است (23) امروز هر كافر معاد (زندگي پس از مرگ) را در جهنم افكنيم (24) همان كافري كه از معاد در شك و ريب بود (25)

آنگاه خداوند بزرگ ميفرمايند در حضور من خصومت نكنيد كه من وعده عذاب شما را پيش فرستادم و شما را آگاه كردم شما خودتان به خود ستم كرديد و آنكس كه ايمان آورد در آن بهشت با درود و سلام حق وارد شود كه اين روز دخول ابدي و هميشگي در بهشت جاودان است و ديگر هرگز در آن مرگي نخواهد بود (34)روح نميميرد و امتحان بعد قيامت تمام ميشود و مرگ و زندگي مربوط به امتحان شدن در دنيا است

 

و ما نيز زمين و آسمان را و آنچه بين آنهاست همه را در شش روز بيافريديم

و هيچ رنج و خستگي به ما براي خلق كردن نرسيد (38)

 البته ما خلق را زنده ساخته وميميرانيم و بازگشت همه بسوي ماست (43)

و اين جمع آوري خلق برما سهل و آسان است (44)

فكر ميكنيد اگر يك روح چندين و چند جسم داشته باشد خداوند از كنترل اين عدالت عاجز هستند البته اينچنين نيست فرشتگان فرمانبر خداوند هستند

در سوره ي 49 سوره الحجرات مطرح شده است كه : به حقيقت اهل ايمان همه برادر يكديگرند (10)

 پشت سر يكديگر بد گويي نكنيد آيا شما دوست داريد گوشت برادر مرده ي خود را بخوريد (12)

 (حيوان) هر ارتعاشي در طبيعت بازگشت دارد و حتي اينكه به چه چيزي فكر ميكنيد تاثير گذار است

اي مردم ما همه ي شما را از مرد و زني آفريديم (پدر و مادر) و آنگاه شعبه هاي بسيار وتفاوتهاي مختلف بين شما بوجود آورديم تا يكديگر را بشناسيد و خداوند از حال شما كاملا آگاه است (13)

در سوره ي 48 سوره الفتح مطرح شده است كه : اين امتحانات براي آن است كه خداوند ميخواست نعمت خود را براي اهل ايمان به حد كمال برساند و به راه مستقيم هدايت كنند علم وبي نيازي(5)

 اي كافران اگر خداوند بخواهند كه ضرري به شما برسد آيا كيست كه خلاف آن كار تواند كرد؟ بلكه خداوند به هرچه ميكنيد آگاه هستند (11) بلكه شما پنداشتيد كه رسول و اهل ايمان به ايشان  بسوي خانه و وطن و اهل بيت خود ديگر هرگز برنخواهند گشت (بدانيد كه برميگردند و حتي بعداز مرگ در دنيا باز زنده ميشوند ) در دل شما جلوه كرد و بسيار گمان و انديشه ي باطلي كرديد و مردمي در خور قهر و هلاكت بوديد كه پيرو رسول نشديد (اشاره مستقيم به زنده شدن در دنيا براي اهل ايمان) (12)

 ملك آسمانها و زمين همه خاص خداوند است و خداوند در حق بندگان بسيار آمرزنده و مهربان هستند (14) رسول يا شهيد از خداوند بخواهند باز به دنيا زنده شوند در رجعت يا قبلش آيا خداوند اجازه بازگشت با آب را نميدهند ، خداوند مهربان و بخشنده درستش اين است كه اين بندگان را در جايي قرار ميدهند كه حق را عنوان و عمل كنند خداپرست باشند

غنيمتهايي است براي اهل ايمان چه در گذشته و چه در آينده كه هنوز به آن قادر نيستند علم خدا محيط به آن است كه خداوند به هرچيز تواناست (21)

 خداوندي كه نه زائيده شده ونه فرزندي خواهند داشت ( اهل ايمان در دنيا زنده ميشوند تا از آن غنيمتها كه هنوز از آن بيخبر هستند بهره مند شوند وگرنه نعمتهاي بهشتي را غنيمت محسوب نكرده اند و اشاره به نه زاده و نه زاييده شدن خداوند اشاره به زاييده شدن و بچه دار شدن انسان هم دارد كه از اين راه اهل ايمان هم به غنيمتها كه از آن بيخبر هستند ميرسند) وخداوندي كه يكي از اصول اسلام را معاد قرار دادند( 25)

 

 اين وصف حال اصحاب رسول الله (الهدي) است كه در كتاب تورات و انجيل مطرح شده كه مثل حالشان به دانه اي ماند كه چون نخست سراز خاك برآرد شاخه اي نازك و ضعيف باشد پس از آن قوت يابد تا آنكه سطبر و نيرومند گردد كه بر ساق خود راست و محكم و با ايمان بايستد كه بينندگان از تماشاي آن حيران مانندو از قدرتش تعجب كنند (29) باز شباهت ديگر انسان و گياه و نابود نشدن اهل ايمان و بر عكس قدرتمند شدن آنهاست و زنده شدن همانند گياهان ، پس از شهادت در راه خداوند نترسيد و با جان و مال از خود گذشتگي كرده و غير خداپرستي را از بين ببريد و از توانايي كه خداوند در اين جسم به شما دادند استفاده كنيد بنا به ايمان وگرنه چيزي در دنيا باقي نمي ماند

در سوره 46 سوره الاحقاف مطرح شده است كه :آنانكه گفتند آفريننده ما خداست و بر اين سخن پايدار و ثابت ماندند بر آنها هيچ ترس و بيمي و حزني و اندوهي نخواهد بود (13) (يعني با مرگ از بين نميروند ، چگونه باقي ميمانند پس از مرگ با روشي كه از اول به دنيا آمدند)

و ما انسان را به نيكي در حق پدر و مادر سفارش كرديم ،مادر با رنج و زحمت نه ماه بارحمل كشيد وباز با درد و مشقت وضع حمل نمود و سي ماه تمام مدت حمل و شير خواري بود تا وقتي كه بچه به حد رشد رسيد آدمي چهل ساله گشت آنگاه سزد كه عرض كند ، خدايا مرا بر نعمتي كه به من و پدر و مادر من عطا فرمودي شكر گذاري بياموز(توليد مثل) و به كار شايسته اي كه رضا و خشنودي شما در اوست موفق دار و فرزندان مرا صالح گردان خداوندا من از تسليم شدگان فرمان شما هستم (15)

 فرزندي كه با پدر و مادر خود گفت اف بر شما باد به من وعده ميدهيد كه پس از مرگ مرا زنده كرده ،و از قبر بيرون ميآورند ،در صورتي كه قبل از من گروه و طوايف  بسيار مردند  ، آنگاه پدر ومادراز خدا بخشش خواهند و به او گويند واي بر تو به خداوند ايمان بيار البته خدا به حق و حقيقت است باز آن نااهل فرزند گويد اين سخنان جز افسانه و اوهام پيشينيان نيست (17)( اينجا بچه به زنده شدن پس از مرگ اشاره كرده و در آيه قبل به زنده شدن با آب نطفه كه همه اينها اشاره غير مستقيم قرآن به اين حقيقت است براي اهل ايمان)

و اين منكران زنده شدن به حتم و به حقيقت زيانكاران عالمند

(دستور به تمام رسولان در اين معاد و در مورد شرك نياوردن به خداوند، باهم مشترك و يك زبان بودند) (18)

 آيا كافران نديدند كه خدايي كه آسمانها و زمين را آفريد ، هيچ فرو نماند البته هم ايشان قادر بر آن است كه مردگان را بعد از مرگ زنده كند كه البته ايشان بر هر چيز قادر هستند و توانائي هر فرمايشي را دارند (33)

(مردگان را پس از مرگ زنده ميكنند بنا به آيه قبلي اشاره به مادر ، پدر ، فرزند و منكران كه اين را قبول نميكنند)

اين قرآن عظيم تبليغ رسالت است بر تمام خلق ،تا مردم از شهوت و گناه دوري كنند و جز مردم فاسق هيچكس هلاك نخواهد شد (35)

در سوره ي 45 سوره الجاثيه مطرح شده است كه : همانا در خلقت آسمانها و زمين براي اهل ايمان آيات و ادله ي قدرت الهي پديدار است (3)

 همانا در خلقت خود شما آدميان و بدنيا آمدنتان و انواع بيشمار حيوانات كه بر روي زمين پراكنده است، آيات و برهانهاي قدرت حق براي اهل يقين آشكار است (4)

 و نيز در رفت و آمد شب و روز و تكرار آن و آنچه خداوند از آسمان براي روزي خلق و زنده شدن و زنده ماندن آب مي فرستد  و زمين را پس از مرگ ديگر بار زنده ميسازد

، و زمين و زمينيان را پس از مرگ ديگربار زنده ميسازيم ودر نگرش به بادهاي عالم و همه ي اين موجودات و براي خردمندان جهان آيات صانع و يقين پيدا است (5)

 اين آيات قرآن كه ما بر تو به حق تلاوت ميكنيم همه ادله قدرت خداست و پس از خدا و آيات روشن ايشان ديگر بر چه برهان و دليلي ايمان مي آوريد (6)

 آيا آنان كه مرتكب اعمال زشت و تكذيب حق و تبه كاري شدند گمال كردند  مقام آنها را مانند كساني كه به خداوند ايمان آورده و نيكوكار شدند قرار ميدهيم تا در مرگ و زندگاني هم باهم يكسان باشند حكم آنها انديشه ي بسيار باطل و جاهلانه ايست اين براي عموم مردم مايه ي بصيرت بسيار و براي اهل يقين موجب هدايت و رحمت پروردگار است (21)

كافران گفتند كه زندگي ما جز همين نشسته ي دنيا و مرگ و زندگي طبيعت نيست و جز چند ده سالي كسي مارا نميميراند و زنده نميكند و اين سخن را نه از روي علم و دليل بلكه از روي اشتباه و خيال ميگويند (24)(در اشاره ها در آيات قبل اين سوره اشاره به بادهاي دنيا و بازگردنده و تكرار شونده و زنده كردن زمين و زمينيان در دنيا و آب ، آسمان ، شب و روز و در نوع زنده شدن شما آدميان از نطفه اشاره شده است كه در اين آيه ميفرمايند كه منكرين درست فكر نميكنند كه جز چند ده سالي در دنيا بيشتر زنده نميشوند يعني ميشوند)

 و چون آيات و نشانه ي روشن ما بر آن كافران تلاوت شود حجت عذري نداشته جز اينكه گفتند اگر راست ميگوئيد پدران مارا زنده كنيد (25)

 و نميفهمند كه روح پدران آنها در جسمهاي بعدي هستند و به هواي نفس امتحان ميشوند خداوند بزرگ بميراند و باز زنده كند و در عاقبت آخر امتحانات تمام، شما را جمع گرداند براي روز قيامت كه آن روز بي شك و ريب بيايد وليكن اكثر مردم نميدانند (26)

 روزيكه ساعت قيامت برپا شود در آن روز اهل باطل و منكران زندگي پس از مرگ و معاد زيانكار خواهند بود (27

 اين كتاب ما به حق بر شما سخن ميگويد كه ما هرچه به دنيا از اول تا آخر كرده ايد را درست نوشته ايم و نگاشته ايم (29)

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.